Τετάρτη, 6 Ιουνίου 2012

Θέματα Χημείας 1ης 2ης δέσμης 1990

ΘΕΜΑΤΑ ΧΗΜΕΙΑΣ 1990 (ΠΡΩΤΗ – ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΕΣΜΗ)
(Σάββατο 28 Ιουλίου 1990, άργησαν να γίνουν λόγω της απεργίας της ΟΛΜΕ, κυβέρνηση Μητσοτάκη με υπουργό Παιδείας τον Κοντογιαννόπουλο)

ΖΗΤΗΜΑ 1ο. (α) Να διατυπωθεί ο νόμος του Hess και να δοθεί ένα παράδειγμα εφαρμογής του. (δεν απαιτούνται οι αριθμητικές τιμές των ποσοτήτων θερμότητας στις θερμοχημικές εξισώσεις)
(β) Να περιγραφεί το φαινόμενο της υδρόλυσης ενός άλατος ΑΒ, το οποίο προέρχεται από ασθενές μονοβασικό οξύ και ασθενή μονόξινη βάση. Πως ορίζεται η υδρόλυση με βάση τις αντιλήψεις των Bronsted και Lowry.

ΖΗΤΗΜΑ 2ο. (α) Μηλονικό οξύ: Παρασκευή, χημικές ιδιότητες, μηλονική σύνθεση και προϊόντα αυτής.
(β) Οξείδωση και καταλυτική αφυδρογόνωση κορεσμένων μονοσθενών αλκοολών.

ΖΗΤΗΜΑ 3ο. Αλκένιο αντιδρά με νερό σε κατάλληλες συνθήκες και παρασκευάζεται οξυγονούχος ένωση, που περιέχει 26,6 % οξυγόνο.
(α) Να βρεθεί ο μοριακός τύπος του αλκένιου.
(β) Να βρεθεί ο συντακτικός τύπος της οξυγονούχου ένωσης και να εξηγηθεί πλήρως η σχεδόν αποκλειστική παρασκευή στην πράξη ενός μόνο ισομερούς.
(γ) Πως παρασκευάζεται η 2,3 – διμέθυλο – βουτανόλη -2 , όταν μοναδική διαθέσιμη οργανική ύλη είναι η οξυγονούχος αυτή ένωση;
(ατομικά βάρη H=1, O=16, C=12)

ΖΗΤΗΜΑ 4ο. Σε 110 ml  διαλύματος αμμωνίας 0,1 Μ προστίθεται ποσότητα υδροχλωρικού οξέος και προκαλείται μεταβολή του pH του αρχικού διαλύματος κατά μία μονάδα.
(α) Να βρεθεί το pH  του διαλύματος της αμμωνίας πριν από την προσθήκη του υδροχλωρικού οξέος.
(β) Να βρεθεί ο αριθμός των moles υδροχλωρίου, τα οποία προστέθηκαν στο διάλυμα της αμμωνίας.
Η σταθερά διαστάσεως της αμμωνίας είναι:  Kβ  = 10 -5
Η σταθερά διαστάσεως του νερού είναι KW = 10-14
Θεωρείται ότι ο όγκος του διαλύματος της αμμωνίας δεν μεταβάλλεται με την προσθήκη του υδροχλωρικού οξέος.
Υπενθυμίζεται ότι η  της αμμωνίας είναι μικρότερη από 10-4 και επομένως, για την απλούστευση των υπολογισμών, πρέπει να γίνουν οι προσεγγίσεις, που υποδεικνύονται στις αντίστοιχες ασκήσεις του διδακτικού βιβλίου.
Να μη ληφθεί υπόψη η υδρόλυση των ιόντων -  (μια άχρηστη υπόδειξη κατά τη γνώμη μου, και ίσως μπερδευτική για υποψήφιους που γνώριζαν σε βάθος την ιοντική ισορροπία)

(Σε ένα τμήμα  πρώτης δέσμης Φυσική – Χημεία, Γ.Π.- Ν.Μ. Α.Τ. Α.Π. - ΚΝτ Μουτ)

………………………………….
Οι πρόωρες εκλογές της 8ης Απριλίου 1990κερδήθηκαν από τον Κ. Μητσοτάκη, ο οποίος στις 11 Απριλίου σχημάτισε την κυβέρνηση του 1990. Υπουργός Παιδείας ο Βασίλειος Κοντογιαννόπουλος με υφυπουργούς τον Βασίλειο Μπεκίρη και την Κέλλυ (Καλλιόπη) Μπουρδάρα.
------------------------------------------------------

 Τον Απρίλιο του 1990 η Νέα Δημοκρατία σχηματίζει κυβέρνηση (Κ. Μητσοτάκης) και Υπουργός Παιδείας αναλαμβάνει ο Β. Κοντογιαννόπουλος. Το Μάιο του 1990, ξεσπά μια από τις μεγαλύτερες αναταράξεις στο χώρο της Μέσης Εκπαίδευσης (απεργίες, συγκεντρώσεις διαδηλώσεις εκπαιδευτικών, απειλή καταλήψεων εξεταστικών κέντρων, αναβολή για ένα μήνα των Γενικών εξετάσεων) με φόντο «την εκφρασμένη διάθεση του κυβερνώντος κόμματος για επιβολή λιτότητας στη δημόσια εκπαίδευση και ιδεολογική χειραγώγηση εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων» (Ανακοίνωση ΟΛΜΕ 16/5/1990).

Η Γ.Σ. των Προέδρων ΕΛΜΕ (Οργανωτική ΙΙ 17-2-1990) εκτιμά ότι «η κατάσταση της Δημόσιας Μέσης Εκπαίδευσης και του Καθηγητή χειροτερεύει συνεχώς. Η Οικουμενική Κυβέρνηση δεν πήρε κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση αυτής της κρίσιμης κατάστασης». Οι διεκδικήσεις επικεντρώνουν στην αύξηση των μισθών, στη μειωση του ορίου συνταξιοδότησης και στην αύξηση των διορισμών. Οι καθηγητές διεκδικούν: αύξηση 18.000 δρχ. στους μισθούς, γνήσια ΑΤΑ, νομοθετικά κατοχυρωμένη, συντάξιμες αποδοχές στο 80% των εν ενεργεία αποδοχών, άμεση δημιουργία 4000 νέων οργανικών θέσεων, αύξηση των δαπανών για την παιδεία, 6000 νέες αίθουσες, πρωινό και μειωμένο ωράριο.

Η αθέτηση της Κυβέρνησης «των δεσμεύσεων και αντιμετώπιση των αιτημάτων του κλάδου, οδήγησε στην ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για απεργιακές κινητοποιήσεις μετά το Πάσχα μέχρι και την περίοδο των εξετάσεων, ανεξάρτητα από την κυβέρνηση που θα εκλεγόταν από τις εκλογές της 8ης Απριλίου» (Ομόφωνη Απόφαση του Δ.Σ της ΟΛΜΕ στις 29-3-90, Μηνιαίο Πληροφοριακό Δελτίο της ΟΛΜΕ, τευχ. 620/1991, σ.4).

Στις 22 και 23 Μαίου 1990 πραγματοποιείται διήμερη απεργία των καθηγητών και στις 6 Ιουνίου ακολουθεί νέα μονοήμερη απεργία. Από το δεύτερο 15νθήμερο του Μαΐου μέχρι και για δύο περίπου μήνες πραγματοποιούνται 10 συλλαλητήρια στην Αττική και αντίστοιχα σε όλες σχεδόν τις πρωτεύουσες νομών. Αποφασίζεται από το ΥΠΕΠΘ αναβολή των Γενικών Εξετάσεων και παράταση του διδακτικού έτους μέχρι 31 Ιουλίου 1990. Στις 16 Ιουλίου 1990 πρώτη μέρα των Γενικών Εξετάσεων «σε βαριά ατμόσφαιρα και με συλλαλητήρια των εκπαιδευτικών έξω από τα εξεταστικά κέντρα πραγματοποιούνται τελικά οι εξετάσεις» (Ανακοίνωση ΟΛΜΕ 16/7/1990).
 (Σύντομη ιστορία του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στην alfavita.gr)



Δεν υπάρχουν σχόλια: